Nadciąga wyczekiwany Jaguar XF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Nadciąga wyczekiwany Jaguar XF

    Problem okazał sie ... ehh nie było zadnego problemu, zaczeła ,,pipczec,, i troche przypadkowo sciszyłem radio a dzwiek sciszył sie razem z nim ... to radio zaczeło wariowac a nie auto ... a juz sie bałem ze to kolejna usterka których juz sporo mialem ;/
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Nadciąga wyczekiwany Jaguar XF

    Firma JLR Polska podała dane specyfikacyjne, jakie obowiązywać będą na wyczekiwany z wielkim zainteresowaniem model XF, opracowany jako następca dla Jaguara S-Type. Nowość brytyjskiej marki jest do kupienia w cenie od 220 000 do 370 000 zł.

    Według nieoficjalnych źródeł, polscy klienci złożyli na Jaguara XF już kilkadziesiąt zamówień. Samochód będzie dostępny w sprzedaży poczynając od kwietnia przyszłego roku, jednak na oficjalnej stronie internetowej marki można od ponad miesiąca wstępnie zamówić ten wyczekiwany niecierpliwie model. [...]

    Każdy model XF posiada elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, z wiodącym w klasie, opracowanym przez firmę Jaguar trybem sekwencyjnym, której popularność odzwierciedlają opinie nabywców sportowego XK. Tę skrzynię zastosowano w sedanie po raz pierwszy. Elektroniczne sterowanie zastępuje sterowanie mechaniczne, zapewniając XF natychmiastową i bardzo płynną zmianę przełożeń - szybszą nawet niż oferowana przez uznaną skrzynię z modelu XK.

    Tryb sekwencyjny Jaguar Sequential Shift pozwala kierowcy na manualną zmianę biegów jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy. Ponadto istnieją liczne tryby skrzyni biegów Jaguar Drive Control, w tym tryb dynamiczny i zimowy, które współdziałają z położeniem przepustnicy, progami działania Dynamicznego Układu Stabilizującego i odmiennej strategii działania, zgodnie z życzeniami kierowcy i warunkami jazdy.

    Ale najbardziej ekscytującym elementem systemu sterowanie przeniesieniem napędu jest całkowicie nowy interfejs sterujący - JaguarDrive Selector. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym, wykorzystujące obrotowy interfejs zapewniający precyzję, intuicyjność sterowania i małe rozmiary umożliwiające maksymalne wykorzystanie przestrzeni we wnętrzu na schowki.

    Kolejne innowacyjne funkcje mogą być przyjemną niespodzianką. Wyloty klimatyzacji są ukryte w desce rozdzielczej do chwili włączenia zapłonu, kiedy to obracają się elegancko do pozycji otwartej. Kolejna nowa technologia - JaguarSense - umożliwia dotykowe lub zbliżeniowe sterowanie lampkami w konsoli sufitowej i otwieranie schowka w desce rozdzielczej.

    Każda wersja wyposażenia audio posiada co najmniej osiem głośników, a najwyższy model systemu audio dostępny w najbardziej topowych modelach samochodu zaprojektowany został we współpracy ze specjalistami od dźwięku, firmą Bowers & Wilkins. Radio umożliwia odbiór stacji cyfrowych (DAB). Dostępna jest łączność w technologii Bluetooth, istnieje opcja podłączenia odtwarzaczy iPod oraz MP3 z pełnym sterowaniem za pośrednictwem ekranu dotykowego, a w każdym modelu samochodu znajduje się gniazdo do podłączenia innych przenośnych urządzeń audio.

    Inne dostępne funkcje obejmują system Jaguar Voice do sterowania głosowego systemem audio i telefonem, system monitorujący martwe pola lusterek wstecznych, przedni i tylny system wspomagający parkowanie z kamerą, inteligentny tempomat, automatyczny limiter prędkości, system monitorowania ciśnienia w oponach czy elektroniczny hamulec parkingowy.

    [źródło: samar link]

    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • Hunter
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1655

      #3
      jest na czym oko zawiesić Chociaż ta siatka na grillu trochę mi nie pasuje :wink:
      ...nie ma to jak Octavia :drive:
      >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        a w TG juz nim jezdzili :roll: echhhh
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • c0nn3ct
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 680

          #5
          ehh można tylko sobie pomarzyc... ej a gdzie jest skrzynia biegów ? na pilota ? :hmm :hehe
          O1 AGR <- Była
          O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
          OI RS <- Jest

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez c0nn3ct
            ehh można tylko sobie pomarzyc... ej a gdzie jest skrzynia biegów ? na pilota ? :hmm :hehe
            to duze pokretlo to sterowanie skrzynia :szeroki_usmiech
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • lolek82
              Classic
              • 2007
              • 22

              #7
              Ta siatka w grillu wogóle nie pasuje.

              Zamieszczone przez MisiekWAW
              to duze pokretlo to sterowanie skrzynia
              Czyżby jakieś kolejne udziwnienie na modłe iDrive z BMW?
              www.ultima-auto.pl

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez lolek82
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                to duze pokretlo to sterowanie skrzynia
                Czyżby jakieś kolejne udziwnienie na modłe iDrive z BMW?
                z tego co May pokazywał to tylko sterowanie skrzynia :roll: co ciekawe to sie wysuwa z tunelu :shock: :lol:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Na pierwszy rzut oka, mozna pomyslec, ze zrobili juz lifting nowego Mondeo.

                  Jakis, taki niejaguarowy...
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #10
                    bo ja wiem :roll: imho to wreszcie cos nowego, a s-type ktorego zastepuje byl naprawde koszmarny :?

                    May stwierdził, że Jaguar wreszcie miał jaja, zeby zamiast robić coś udającego starocia i nawiazujacego na sile gdzies w przeszlosc zrobic cos nowoczesnego i przystajacego do obecnych czasow :szeroki_usmiech i cos w tym jest 8)
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • Emil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1092

                      #11
                      Zamieszczone przez Purchawa
                      Na pierwszy rzut oka, mozna pomyslec, ze zrobili juz lifting nowego Mondeo.

                      Jakis, taki niejaguarowy...
                      dokładnie to chciałem napisać. IMHO wpływy forda skutecznie niszczą legendę Jaguara :?
                      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                      CR-V 2,2 i-ctdi
                      Perfectservice by Dobrygrześwawa

                      Komentarz

                      • Octan
                        Rider
                        • 2006
                        • 653

                        #12
                        Ogólnie ładny,ale ten przód to jak w Hyundaiu

                        Komentarz

                        • dioralop
                          Classic
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 34

                          #13
                          Pochwale się troszkę, że brałem udział w projektowaniu i teraz w produkcji przełącznika do kolumny kierownicy nowego modelu XF :wink:
                          Dioralop

                          Komentarz

                          • BaPit
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 630

                            #14
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            May stwierdził, że Jaguar wreszcie miał jaja, zeby zamiast robić coś udającego starocia i nawiazujacego na sile gdzies w przeszlosc zrobic cos nowoczesnego i przystajacego do obecnych czasow :szeroki_usmiech i cos w tym jest 8)
                            Eeee. Dla mnie to wygląda jak jakaś koreańska kupa, lub chińska imitacja mondeo po lifcie. Jaguar kojarzy mi się z szykiem i klasyką. A ten nowy model nawiązuje szykiem co najwyżej do Kia Magentis. Ładne samochody robić to trzeba "umić" - Audi modelem A4 udowadnia, że da się połączyć klasykę z nowoczesnością. Ford Jaguar moim zdaniem robić tego już nie umie...

                            Pozdro!
                            Bartek
                            była mocna Octa, a jest konik
                            Greckie Delikatesy

                            Komentarz

                            • MiKruS
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 7976

                              #15
                              Zamieszczone przez dioralop
                              pochwale się troszkę, że brałem udział w projektowaniu i teraz w produkcji przełącznika do kolumny kierownicy nowego modelu XF :wink:
                              :kciukgora

                              Rozumiem, ze chodzi o sterowanie elektryczne położeniem kolumny, tak?

                              Zamieszczone przez BaPit
                              Eeee. Dla mnie to wygląda jak jakaś koreańska kupa, lub chińska imitacja mondeo po lifcie. Jaguar kojarzy mi się z szykiem i klasyką. A ten nowy model nawiązuje szykiem co najwyżej do Kia Magentis. Ładne samochody robić to trzeba "umić" - Audi modelem A4 udowadnia, że da się połączyć klasykę z nowoczesnością. Ford Jaguar moim zdaniem robić tego już nie umie...
                              Niestety jestem podobnego zdania co do tego Jaga.
                              O ile sama linia nadwozia jest zwarta i IMO bardzo ładna, o tyle w szczegółach zajeżdża tandetą na maksa.
                              Niestety IMO jest to wpływ Forda, ktory lubuje sie w "upieprzaniu" całkiem zgrabnych kształtów strasznie gównianymi "bajerami", a do tego naprawdę bardzo nędznej jakości.


                              Poza tym jest jeszcze jedna wazna sprawa - JAG mial zawsze swoj styl. Jednym sie podobal, innym nie, ale go mial.
                              A ten model ma styl Lexusa, Infiniti, itp. Z tą różnicą, ze tamte są po prostu ładne w detalach, a ten jest badziewny IMHO.


                              A co do Korei, to dzis widzialem live nową C-klasse kombi... OMFG co oni zrobili!!!! :shock: :shock: :shock:
                              TDI 205PS

                              Komentarz

                              • dioralop
                                Classic
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 34

                                #16
                                MiKRuS , Nie chodzi o sterowanie elektryczne położeniem kolumny. Pisałem o przełaczniku kolumnowym czyli: Kierunkowskazy+Wycieraczki+Moduł z taśma do poduszki powietrznej.

                                Jak zabieralismy się do tego projektu to miałem wiele wątpliwości jak Jaguar chciał dodać chromowane pierścienie na rączkę kierunkowskazów i wycieraczek ale jak zrobiliśmy pierwsze przełaczniki to efekt w samochodzie był niesamowity

                                Pozdrawiam,
                                Dioralop

                                Komentarz

                                Pracuję...